sbs9-uitzending-gemist-nlziet
Goedenavond fightfans. Ik heb geen idee hoe dit precies tot stand is gekomen, maar de UFC is terug op SBS9. Hoogstwaarschijnlijk was de kritiek na UFC250 niet mals, en dus heeft Talpa besloten om weer terug te switchen naar het televisiekanaal SBS9. Dit was volgens veel fans al de beste manier om deze fantastische sport te bekijken, maar eigenwijs als wat werd er toch weer gekozen voor KIJK. Uiteindelijk heeft alle kritiek toch geholpen, en boy, ik had wat kritiek de afgelopen weken. Desondanks besef ik mij al te goed dat dit zonder jullie steun nooit gelukt was.

Mijn vrijdag kon niet op een betere manier beginnen. Talpa buigt en ziet zelf nu dus ook in dat het niet langer zo kon. Je kan ook niet van mensen om 04:00 in de nacht verwachten dat ze achter een niet werkende stream moeten kruipen. KIJK is een platform voor met name jonge dames, die hier graag bepaalde series op terug kijken of liveshows, maar we kunnen het er allemaal over eens zijn dat KIJK geen platform is voor live vechtsporten. Dat is de televisie wel. WAUW! Ik kan het nog steeds niet geloven dat dit een realiteit is, maar alles ziet er voorlopig keurig uit, en UFC251 (Usman vs Burns) zou weleens de eerste PPV kunnen zijn die weer live op SBS9 uitgezonden zal worden. De ultieme droom van iedere Nederlandse UFC fan wordt straks werkelijkheid. Deze zomer wordt MAGISCH!

Zo een twee weken geleden werd ik benaderd door de persoon die zo goed als eindverantwoordelijk is voor het platform KIJK, en hij nam mijn kritiekpunten erg goed op en gaf zelfs aan dat ik gelijk had. Hij bedankte mij voor de kritische teksten en zei dat hij daarmee aan de slag kon gaan. Uiteindelijk heeft dat nu dus geleid tot de UFC weer terug op SBS9. Ik heb voor het eerst in een hele lange tijd weer het gevoel dat er echt naar de fans geluisterd is, en laten we wel vooropstellen, deze sport is van de fans. Van de fans die om 04:00 in de ochtend nog even achter de televisie gaan zitten om DE vijf gevechten van de maand te checken. Het is goed dat de stem van deze gepassioneerde groep nu eindelijk gehoord is. Talpa bouwt credits op, want dit zullen de Nederlandse fans niet snel vergeten.

Het is soms lastig voor mij om te blijven doen wat ik doe. Ik wil de sport MMA bekender maken in Nederland, maar iedereen kan het met me eens zijn dat KIJK alleen maar heeft gezorgd dat mensen nooit meer de UFC zullen kijken. De persoon in deze tweet bedoelt het goed want hij en ik kennen elkaar niet, dus hij zal niets persoonlijks tegen mij hebben, en ik ook niet tegen hem. Alleen zegt hij : ”dan had je wel wat anders”. Beste Myoto, er is niks anders meer. Op dit moment heb je mij helemaal 100% tevreden. Dit is het enige wat ik en een heleboel Nederlandse MMA fans verlangden. Ik ben blij dat ik altijd ben doorgegaan om SBS9 er toch doorheen te duwen. Een betere kwaliteit dan die van de televisie is er niet!

UFC Vegas 2

Je zou bijna vergeten dat er ook nog gevochten werd dit weekend. Een hele zwakke card, en ik weet dat ik dit al een paar keer heb gezegd om 2020 maar boy dit is echt qua invulling een matige card. Meestal krijg je hierop wel de meest gekke finishes en partijen. Zojuist heeft Karl Roberson wederom zijn gewicht niet gehaald (190,5). Marvin Vettori heeft echt veel pech met zijn tegenstanders. De Italiaan verloor nipt tegen de huidige middleweight kampioen Israel Adesanya. De enige partij waar ik hyped voor ben is die van Andre Fili en Charles Jourdain. Laatsgenoemde komt van een klinkende knock-out overwinning af tegen Doo Ho Choi.

SBS9

Het mooie aan SBS9 is natuurlijk de kwaliteit, maar ook het gemak van de gehele uitzending terug kunnen kijken. De losse gevechten terugkijken is natuurlijk een drama en zou nooit op die manier verkocht mogen worden aan de Nederlandse fans. Nu kunnen we weer een hele PPV show terug kijken. And guess what, zoals alles er nu voor staat, ga ik UFC251 live kijken. Dit zal mijn eerste nachtelijke live UFC uitzending worden sinds UFC244 (Masvidal vs Diaz). Ik heb vandaag een geweldige dag gehad in de zon en ik heb een heerlijke wandeling gemaakt van twee uur. Ik was echt in de wolken met het nieuw van SBS9. Dit gaat ons leven een stuk gemakkelijker maken, en live kijken wordt weer zo intens als dat het vroeger was. Ik ben echt excited!!!

I am whatever you say I am

Nooit heb ik me iets aangetrokken van mensen die zeiden dat ik me aanstelde of dat ik maar moest accepteren hoe het zat. Altijd heb ik geloofd in mijn doel om de UFC op de televisie te houden. Dit is in landen als Engeland en Franrijk ook niet anders, Nederland zou geen uitzondering moeten zijn. In het begin van 2020 werd ik op een wat minder nette manier benaderd door een medewerker van Talpa, die mij vroeg om mijn tweets te verwijderen, en hij beschuldigde mij ervan dat ik een soort vendetta tegen Veronica Fight heb, iets wat absoluut niet waar is. Ik ben heel erg trots op Veronica Fight en wat zij in Nederland voor elkaar krijgen, maar als er zaken minder goed gaan moet ik die ook belichten, als ik dat niet doe gaan mensen me niet serieus nemen. Ik heb mijn hart op de goede plek en ik wens iedereen geluk en succes toe!

Afsluiten

Laat mij afsluiten met het volgende. De opbouw naar UFC251 wordt iets heel speciaals. We worden binnen 6 maanden tijd maar liefst twee keer getrakteerd op een triple-headliner met UFC251. De laatste keer dat dit gebeurde was UFC245 (Usman vs. Covington), en de keer daarvoor was UFC217 (Bisping vs. GSP). Dat waren toch wel hele speciale cards.

De fight game is een stuk interessanter geworden de afgelopen tijd. Grote namen als Jon Jones, Jorge Masvidal,  Henry Cejudo en Conor McGregor komen niet meer aan de bak omdat ze zich onderbetaald voelen. Deze sport waar wij zo van houden, is eigenlijk geen sport, want voetballers hebben bij lange na niet te kampen met zware consequenties zoals vechters dat wel hebben. Voor met name Masvidal (36 jaar) begint de tijd te dringen, en zijn starpower is nu op zijn max, dus wil de Cubaan eindelijk die goede gevechten eruit slepen. Het lijkt erop dat hij een derde gevecht met Diaz zal willen opzetten, en dat gevecht zal ook zeker verkopen. Anybody vs Diaz will sell!

Dit goede nieuws van vandaag is speciaal voor jullie, de fight fans! Maak er een heel mooi en zonnig weekend van. Ga je morgen toevallig nog de deur uit om de fights te checken met je maten? Zorg dan dat je veilig thuis komt. Let nog altijd goed op je zelf, ook al lijkt de pandemie zo goed als verdwenen…

Wordt vervolgd!

Santiago